Dag 27 – Île Saint Marie.

Dinsdag – 6 december 2016

Piratengraven en slapende postzegels.

Ontbijt om 7:30 uur. Het is een heldere ochtend met een strakblauwe lucht. Het zal heet worden vandaag. Vandaag hebben Eva en ik afgesproken dat we een beetje zullen rondlopen. We regelen een gids om ons rond te leiden door de ‘Garden of Eden’ en het piratenkerkhof. Wij willen om 9:30 uur afspreken, maar de gids kan pas om 10:00 uur, ook goed. Om 9:15 uur geeft de manager van het Hotel echter door dat het toch ook om 9:30 uur kan. Het is ongeveer 20 minuten lopen vanaf het Hotel, dus we stappen meteen op.

(klik op de foto om deze beter te kunnen zien)
Het is een fraaie wandeling en ik maak een paar foto’s van ‘bounty stranden’ langs de route. Vlak voor het parkje komt de gids ons al tegemoet op het pad.

Hij laat ons veel planten zien, ruiken en proeven en vertelt het een en ander over de piratengeschiedenis van het eiland. We vertellen dat we daarna naar het dorpje willen lopen om wat te lunchen. Omdat hij ook naar het dorpje moet biedt hij ons een lift in zijn oude auto aan. Ik ga voorin zitten en Eva achterin, waar geen deuren zitten.
Omdat we wat vroeg zijn, drinken we eerst wat bij een plaatselijke bar. Onze indruk is dat hier oude blanke mannen een lokaal jong blaadje komen opscharrelen. We slenteren door het dorpje en lunchen uiteindelijk bij L’Ydille, een restaurantje dat door Caroline werd aanbevolen. We treffen daar ook een ander groepslid die vandaag met een taxi over het eiland toert. Aan het eind van de lunch komt de manager nog even langs met een kameleon die ze op mijn arm laat lopen. De nageltjes zijn voelbaar scherp en klauwen een klein beetje in mijn arm, niet pijnlijk.

(klik op de foto om deze beter te kunnen zien)
Na de lunch gaan we op zoek naar het ‘Bureau de Poste’ omdat Eva ‘timbres’ nodig heeft voor 2 ansichtkaarten. Na enig zoeken en klimmen vinden we het; het is nog gesloten, maar nadat Eva aan de deur gerammeld heeft verschijnt er een man achter het raam en verkoopt haar 2 postzegels door het raam. We lopen terug naar het hotel en zwemmen nog wat.
’s Avonds eet ik weer spaghetti met tomatensaus, lekker.
Om 21:00 uur begint het te regenen.